Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Problem Solving en RCA Essentials

Problem Solving en RCA Essentials

Cursus: Problem Solving & RCA - Essentials
Organisatie: NVDO
Datum:  5, 7, 12 en 14 januari 2021
Locatie: Online

In Company mogelijk 


ALLE TRAININGEN BIJ DE NVDO ZIJN CORONAPROOF! Zowel tijdens de lessen als de pauzes hanteren wij de actuele richtlijnen van de overheid. Deelname een deze masterclass is dus veilig voor de deelnemers, docent, medewerkers NVDO en andere bezoekers.

De essentiële Problem Solving vaardigheden zijn altijd nodig. Als het gaat om uitgebreide root cause analyses, grote incidenten of continuous improvement Problem Solving. Toch is voor de meeste problemen een uitgebreide zware aanpak helemaal niet nodig. Effectiever is het om die essentiële vaardigheden te gebruiken in een snelle en flexibele routine, de Problem Solving Pitstop.


Doel
In deze classroom of online te volgen training ontwikkelt de cursist eigen Problem Solving talenten waarmee problemen snel en effectief worden oplost.


Onderwerpen
De training is praktijkgericht. Je gaat aan de slag met essentiële Problem Solving skills zoals vraagvaardigheid en het visualiseren van informatie. In de training wordt theorie afgewisseld met veel praktijkoefeningen. Je ervaart hoe het geleerde direct toegepast kan worden in je werk.

  • Probleem definiëren (5W2H, IS/IS-NIET principe)
  • Keten van oorzaak-gevolg visualiseren
  • Vinden van oorzaken (karakteristiek en veranderingen, kennis, ervaring)
  • Belang van bewijs
  • Verzamelen van relevante feiten
  • De juiste onderzoeksvragen formuleren (o.a. 5x Why principe)
  • Effectief overdragen van problemen
  • Korte en krachtige samenwerking. 

Na afloop van de training ontvang je het Problem Solving & RCA Essentials certificaat. Daarmee stroom je door naar de Advanced Problem Solving & RCA training.

Bestemd voor
De training is voor Troubleshooters, Service Engineers, Incident Managers, Problem Managers, Servicedesk medewerkers en iedereen die te maken heeft met verstoringen en incidenten.

 Rooster

Activiteit

Tijdstip

Datum

Locatie

NVDO Leden

Niet Leden

 

 

 

 

 

 

Theorie
Theorie
Theorie
Theorie

13.00-16.00
13.00-16.00
13.00-16.00
13.00-16.00

5 januari 2021
7 januari 2021
12 januari 2021
14 januari 2021

Online

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cursuskosten:

€ 825,-

€ 875,-

 

De kosten omvatten 
Alle documentatie, e-learning en presentaties.


Aanmelden 

 


Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen