Bekijk desktop versie

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Veiligheid Voorop Jaarverslag 2021

Zaterdag, 06 augustus 2022 01:58
Veiligheid Voorop Jaarverslag 2021

Veiligheid Voorop is hét samenwerkingsverband van en voor Brzo-bedrijven en branches uit de (petro)chemische industrie en haar ketenpartners, van raffinage, chemie tot opslag. Veiligheid Voorop maakt leren, luisteren en leiden in veiligheid toegankelijk voor de hele sector én verzamelt en deelt informatie over veiligheidsprestaties met de buitenwereld met als doel om samen te bouwen aan een nog veiliger Nederland.

In 2021 zijn de bestaande prestatie-indicatoren, die Veiligheid Voorop jaarlijks via de brancheorganisaties en Regionale Veiligheidsnetwerken verzamelt en rapporteert, kritisch onder de loep genomen en op onderdelen aangepast.

De resultaten die zijn gerapporteerd laten over het algemeen een stabiel en positief beeld zien. Ten opzichte van 2020 is het aantal rocesveiligheidsincidenten gestegen, veroorzaakt door een incidentele stijging bij enkele individuele bedrijven. Met deze bedrijven wordt vanuit de brancheorganisaties en/of regionale veiligheidsnetwerken contact gezocht om de achtergrond liggende oorzaken te achterhalen en een verbeterplan op te stellen.

Sinds de start van Veiligheid Voorop is de NVDO een van de partners. In 2021 waren bij Veiligheid Voorop achttien brancheorganisaties en vakverenigingen en zes regionale veiligheidsnetwerken aangesloten. De brancheorganisaties en de 6 regionale veiligheidsnetwerken vertegenwoordigden gezamenlijk meer dan 80% van de Brzo-bedrijven in de (petro)chemische sector in Nederland.

JAARVERSLAG

Instellingen aanpassen