De raamovereenkomst tussen Strukton Rail en het industriecomplex Chemelot is met twee jaar verlengd. De nieuwe overeenkomst voor het uitvoeren van onderhoud en projecten op het Chemelot-werkterrein gaat in op 1 januari 2023 en duurt tot en met 31 december 2024.
De overeenkomst tussen Strukton Rail en Chemelot kwam in 2017 tot stand nadat Royal HaskoningDHV in opdracht van Sitech Services BV een deal sloot met een initiële looptijd van 3 jaar. De contractduur werd toen met twee jaar verlengd tot eind 2022. De overeenkomst is nu opnieuw verlengd tot 2024.
Strukton Rail: “Onlangs heeft Royal HaskoningDHV aan ons gevraagd om de raamovereenkomst nogmaals met twee jaar te verlengen. Hierdoor kunnen we met trots mededelen dat de overeenkomst wordt verlengd voor de periode vanaf 1 januari 2023 tot en met 31 december 2024.”
Chemelot-industriecomplex
Het Chemelot-industriecomplex, gelegen rondom het knooppunt Kerensheide van de rijkswegen A2 en A76 tussen Stein en Geleen, is 800 hectare groot en werd in 1924 geopend als staatsmijn. Tot aan de sluiting van de mijn op 1 september 1967 vormde het terrein het ‘zenuwcentrum’ van de mijnbouw in de Westelijke Mijnstreek.
Na het stopzetten van de mijnbouwactiviteiten transformeerde het terrein, dat door de jaren heen verschillende namen heeft gekend, tot het industriecomplex dat het vandaag de dag is. Sinds 2002 wordt het terrein aangeduid met de naam Chemelot, een samentrekking van ‘chemo’ en ‘lot’ (plek). De naam is tevens een speelse verwijzing naar het mythische kasteel Camelot van koning Arthur.
Met dank aan Spoorpro