Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Een goede reputatie begint bij het juiste gedrag

Dinsdag, 15 december 2020 11:27
Een goede reputatie begint bij het juiste gedrag
“Je hebt bedrijven die al honderd jaar bestaan, er nog nooit over nagedacht hebben en toch een goede reputatie hebben. Maar het helpt wel als je er over nadenkt”, zegt John-Paul Schuirink, directeur Reputation & Stakeholder Management bij de zuivelcoöperatie.







Employee engagement
Het is niet zo dat iedereen bij FrieslandCampina met reputatie bezig is, maar indirect is iedereen betrokken. “Vroeger was het vooral voorbehouden aan de communicatieafdeling om te communiceren over het bedrijf; tegenwoordig heeft iedereen zijn eigen social mediakanalen en kan iedereen over het bedrijf communiceren, bijvoorbeeld bij een productlancering. Dat employee engagement is zeer waardevol, maar vraagt ook om veel interne communicatie. Over waar we als organisatie voor staan, waar we mee bezig zijn, de resultaten, over nieuwe producten, noem maar op. We bereiden vanuit communicatie bijvoorbeeld social mediaberichten voor zodat medewerkers die zelf eenvoudig kunnen delen op hun kanalen. Op die manier geven we hen munitie om het FrieslandCampina-verhaal door te vertellen. Maar het is niet zo dat alle medewerkers bezig zijn met de reputatiescore, wel met ‘wat is dit een gaaf bedrijf om voor te werken’ en ‘hoe kan ik bijdragen aan het succes’. Medewerkers vragen bijvoorbeeld om informatie over maatschappelijk relevante en actuele onderwerpen, zoals het klimaat of de stikstofdiscussie. Die betrokkenheid is goed. En we zien ook dat mensen ons attenderen op interessante berichten die ze elders oppikken. Je ziet dat bij veel bedrijven met een goede reputatie de medewerkers ook heel trots zijn op het bedrijf”.

Het complete Interview lees je HIER

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen