Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Aannemer Van Ooijen gaat ruim 200 perrons herstellen

Woensdag, 25 maart 2020 11:21
Aannemer Van Ooijen gaat ruim 200 perrons herstellen
Het bedrijf uit Gouda won een aanbesteding van ProRail voor het herstellen van de perrons op stations door het hele land. Het gaat om perrons die in de afgelopen jaren zijn aangepast aan de Europese normhoogte P76 maar door verschillende oorzaken niet meer aan deze normen voldoen.






De opdracht heeft een waarde van enkele miljoenen. De exacte waarde hangt af van de hoeveelheid werk die aan de perrons verricht moet worden. Sinds 2007 zijn er circa 280 P76-stations opgeleverd. Deze Europese norm schrijft voor dat perrons 76 centimeter hoog moeten zijn, gemeten vanaf de bovenkant van de spoorstaaf. De afstand van de rand van het perron tot het hart van het spoor moet 1.700 millimeter zijn.

Keerwanden stellen
Doordat de perrons op ongeveer 80 procent van de stations niet meer kloppen met de instapmaatvoering van P76, ontstaan er problemen met de instap op treinen bij deze stations. Het doel van dit project is het instandhouden van gelijkvloerse instap binnen de vastgestelde beheernormen. De werkzaamheden bestaan hoofdzakelijk uit het stellen van keerwanden, het herstellen of toepassen van  betonranden, betonsloven en betonplaten en het aanpassen van metselwerk. Daarnaast kan het nodig zijn om de constructie van jukkenperrons aan te passen.

Het project is opgedeeld in vier percelen: de regio Randstad Noord, de regio Noord Oost, de regio Randstad Zuid en de regio Zuid. Deze zijn allemaal ondergebracht in een raamovereenkomst met een looptijd van twee jaar met twee keer een optionele verlenging van een jaar. Van alle regio’s samen moeten er naar verwachting aan 208 perrons worden gewerkt. Het gaat hierbij om een schatting op basis van meetgegevens tussen de een en twee jaar oud. ProRail voert nog een nieuwe metingen uit op basis waarvan de definitieve scope wordt bepaald.

Van Ooijen kwam als winnaar van vijf verschillende inschrijvers uit de bus. Wanneer de werkzaamheden van start gaan is nog niet bekend.

Bron: SpoorPro

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen