Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

14 juni; Maintenance Webinar Verouderde Infrastructuur; Hoe zorg je ervoor dat die veilig blijft functioneren?

14 juni; Maintenance Webinar Verouderde Infrastructuur; Hoe zorg je ervoor dat die veilig blijft functioneren?

Woensdag 14 juni 2023, 12.55-14.00 uur

De vaar-, spoor-, lucht- en weginfrastructuur zijn de levensaders van de Nederlandse economie. Onverwachte uitval of langdurige beperkingen veroorzaken veiligheidsrisico’s en grote financiële schade. In 2007 kostte de afsluiting van de Hollandse brug (1966) over het Gooimeer het bedrijfsleven 40 miljoen euro. In 2016 leidde de afsluiting voor vrachtverkeer van de Merwedebrug (1961) bij Gorinchem tot minstens 15 miljoen euro schade voor de logistieke sector.

De meeste wegen, bruggen, sluizen en tunnels dateren uit de jaren ‘60, ‘70 en ‘80 van de vorige eeuw. Ze naderen het einde van hun ontwerplevensduur en bovendien belasten wij deze assets veel intensiever dan toen bedacht. Die hogere belasting leidt tot hogere slijtage van de constructie en de veerkracht in het totale systeem bij uitval is klein. Wat is deze belasting, hoe hoog is deze slijtage en wat is er exact nodig om juist die veerkracht te kunnen bieden?

Aan de hand van ervaringen op Schiphol worden deze vragen beantwoord. Net als veel infrastructuur binnen Nederland heeft ook Schiphol vanaf medio jaren ‘60 een grote groei meegemaakt waarbij een aanzienlijke uitbreiding van de infrastructuur heeft plaatsgevonden, van verharding en lichtinstallaties, tot hemelwaterafvoer en groen.

Tijdens dit leerzame webinar bespreken we:

  • Hoe je inzicht creëert over het stadium van de levensloop waar assets zich bevinden en welk risico hier aan verbonden zijn
  • Welke data voor dit inzicht wordt gebruikt en hoe borgen het proces, product en systeem geborgd worden
  • Hoe noodzakelijke onderhoud inpasbaar wordt gemaakt binnen operationele- en omgevingskaders
  • Hoe informatiestrategie en beleid hierop wordt ingericht
  • Discussiepunten:
  • Hoe hebben jullie de data- en informatiestrategie ingericht om de levensloop van assets te volgen?
  • Hoe hebben jullie dit ingebed in het beleid van de organisatie?

Sprekers
Jasper Caerteling, Heijmans
Senior project manager Asset Management Competence Centre
Heijmans Infra Asset Management

Huub Mooij, Heijmans
Projectleider maintenance engineering- en planning
Heijmans Infra Schiphol

Bedrijfsinformatie

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen