Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Problem Solving & RCA - Essentials

Problem Solving & RCA - Essentials

Cursus: Problem Solving & RCA - Essentials
Organisatie: NVDO
Datum: 21 en 23 mei, 4 en 6 juni 2024
Locatie: Online

In Company mogelijk 

 

De essentiële Problem Solving vaardigheden zijn altijd nodig. Als het gaat om uitgebreide root cause analyses, grote incidenten of continuous improvement Problem Solving. Toch is voor de meeste problemen een uitgebreide zware aanpak helemaal niet nodig. Effectiever is het om die essentiële vaardigheden te gebruiken in een snelle en flexibele routine, de Problem Solving Pitstop.

Doel
In deze online te volgen training ontwikkelt de cursist eigen Problem Solving talenten waarmee problemen snel en effectief worden oplost.

Onderwerpen
De training is praktijkgericht. Je gaat aan de slag met essentiële Problem Solving skills zoals vraagvaardigheid en het visualiseren van informatie. In de training wordt theorie afgewisseld met veel praktijkoefeningen. Je ervaart hoe het geleerde direct toegepast kan worden in je werk.

  • Probleem definiëren (5W2H, IS/IS-NIET principe)
  • Keten van oorzaak-gevolg visualiseren
  • Vinden van oorzaken (karakteristiek en veranderingen, kennis, ervaring)
  • Belang van bewijs
  • Verzamelen van de relevante feiten
  • De juiste onderzoeksvragen formuleren (o.a 5x Why principe)
  • Effectief overdragen van problemen
  • Korte en krachtige samenwerking,
  • Effectieve acties en oplossingen kiezen

Dit levert het op

  • De cursist komt in de Problem Solving Pitstops van maximaal 30 minuten snel tot resultaat,
  • De cursist stelt de juiste vragen om snel tot de kern van een probleem te komen. Je vindt oorzaken en neemt gericht maatregelen
  • De cursist weet hoe hij of zij maximaal gebruikmaakt van de kennis en ervaring van collega’s
  • De cursist voorkomt jumping to conclusions
  • De cursist kan problemen visualiseren en er helder over communiceren,
  • Deze essentiële vaardigheden vormen de basis voor zijn of haar ontwikkeling tot Advanced Problem Solver

Na afloop van de training ontvang je het Problem Solving & RCA Essentials certificaat. Daarmee stroom je door naar de Advanced Problem Solving & RCA training.

Bestemd voor
De training is voor Troubleshooters, Service Engineers, Incident Managers, Problem Managers, Servicedesk medewerkers en iedereen die te maken heeft met verstoringen en incidenten.

Cursusduur | Data | Plaats

De onlinetraining bestaat uit E-learning modules en 4 online trainingsessies van 3 uur.
De tijden van alle sessies zijn van 13.00 – 16.00 uur.

 Rooster

Activiteit

Tijdstip

Datum

Locatie

NVDO Leden

Niet Leden

 

 

 

 

 

 

Theorie
Theorie
Theorie
Theorie

13.00-16.00
13.00-16.00
13.00-16.00
13.00-16.00

21 mei 2024
23 mei 2024
4 juni 2024

6 juni 2024

Online

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cursuskosten excl. BTW:

€ 900,-

€ 950,-

 

De kosten omvatten 
Alle documentatie, e-learning en presentaties.


Aanmelden 

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen