Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Thales gaat de depot signaleringsapparatuur MRT-lijnen Signapore digitaliseren

Zaterdag, 27 januari 2024 10:24
Thales gaat de depot signaleringsapparatuur MRT-lijnen Signapore digitaliseren

Thales heeft een nieuw contract getekend met Land Transport Authority (LTA) in Singapore voor de digitalisering van de 2 depots op de Noord-Zuid- en Oost-West-lijnen (NSEWL).

De nieuwste generatie geavanceerde vergrendelingsoplossingen van Thales zullen worden geleverd om de depots te moderniseren.



De Noord-Zuid- en Oost-West-lijnen van Singapore zijn ruim 100 km lang, met 62 stations en 1,4 miljoen dagelijkse passagiers*. NSEWL zijn de meest gebruikte spoorlijnen in het MRT-netwerk (Mass Rapid Transit) en bedienen al meer dan drie decennia pendelaars.

Deze depots zijn de twee oudste en grootste depots in het netwerk. Het Bishan-depot werd voltooid in 1986, 37 jaar geleden, en het Ulu Pandan-depot werd voltooid in 1988, 35 jaar geleden. Alle werkzaamheden moeten veilig en nauwgezet worden uitgevoerd, zonder de dagelijkse werkzaamheden in de remises waar 24x7 treinverkeer plaatsvindt, te hinderen. Het sterke partnerschap van Thales met LTA en SMRT zal zorgen voor een voortdurende reiservaring voor passagiers die voor dagelijkse reizen afhankelijk zijn van deze cruciale lijnen.

In 2012 lanceerden Thales en SMRT een hersignaleringsproject op de spoorwegruggengraat van Singapore, dat wil zeggen de Noord-Zuid- en Oost-West-lijnen (NSEWL), om de bestaande vaste bloktechnologie om te zetten in een bewegend blok Communications-Based Train Control (CBTC). ) systeem. De afgelopen tien jaar hebben Thales en SMRT een sterke basis opgebouwd, waarbij ze lokale expertise omarmen en innovatieve samenwerkingen bevorderen. Dit nieuwe contract versterkt het vertrouwen van de klant in Thales om de langdurige samenwerking met LTA en SMRT succesvol te leveren en te versterken.

De Noord-Zuidlijn is de eerste MRT-lijn van Singapore. Het begon in november 1987 met het verbinden van Yio Chu Kang en Toa Payoh. De Oost-Westlijn begon in december 1987 als onderdeel van de Noord-Zuidlijn, die de stations Stadhuis en Outram met elkaar verbond. In 1990 was de Oost-Westlijn uitgegroeid tot het station Boon Lay in het westen. In februari 2002 werd de MRT-extensie Changi Airport toegevoegd. De Tuas West Extension werd in juni 2017 in gebruik genomen met vier nieuwe stations die de toegankelijkheid en connectiviteit verbeterden voor degenen die in het gebied werkten. Tegenwoordig is de 57 kilometer lange Oost-Westlijn de langste in gebruik zijnde spoorlijn, met een mix van ondergrondse en bovengrondse stations. Het MRT-netwerk bestaat momenteel uit zes MRT-lijnen met meer dan 140 station

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen