Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Hyperloop komt mogelijk naar Schiphol

Donderdag, 04 oktober 2018 12:25
Hyperloop komt mogelijk naar Schiphol
Hyperloop komt in de toekomst misschien op Schiphol. Hardt Hyperloop onderzoekt samen met Schiphol de kansen van de ultrasnelle verbinding op de luchthaven. Ook de verbinding Amsterdam naar Frankfurt wordt onderzocht.





Hyperloop komt mogelijk naar Schiphol
Luchthaven Schiphol en de Delftse startup Hardt Hyperloop starten een samenwerking om de hyperloop in de toekomst naar de luchthaven te halen. De ultrasnelle vervoersoptie zou een aanvulling moeten zijn op het huidige vliegverkeer en de bereikbaarheid moeten vergroten. 

Hyperloop op Schiphol
Schiphol werkt samen met Hardt om te kijken wat de techniek voor de luchthaven kan betekenen. Richard Emmerink, directeur corporate development van Royal Schiphol Group: “We zoeken de samenwerking op met diverse andere partijen voor kennisontwikkeling op het gebied van nieuwe mobiliteitsvormen, innovatieve transportnetwerken en veranderingen in het mobiliteitslandschap. In dat kader kijken we uit naar de samenwerking met Hardt en andere partners van het Hyperloop Implementation Program.”

Amsterdam-Frankfurt in 50 minuten
Hardt onderzoekt ook de kansen van een hyperloop tussen Amsterdam en Frankfurt. De hyperloop moet de reisafstand driekwart inkorten. Een reistijd van 50 minuten moet reëel zijn. De eerste bevindingen werden gepresenteerd tijdens de hyperloop summit eerder deze week. Uit het onderzoek blijkt onder meer dat een traject Amsterdam – Frankfurt 450 kilometer lang is en met zeven tussenstations de reis ongeveer 50 minuten in beslag neemt. Nu kost diezelfde reis met regulier vervoer ruim 4 uur.

Met alleen al deze route meent Hardt meer dan 4,3 miljoen inwoners te kunnen bedienen. Op jaarbasis zou de hyperloop meer dan 48 miljoen passagiers kunnen vervoeren, een alternatief bieden voor de circa. 2 miljoen vliegtuig passagiers per jaar en 83.690 ton aan CO2-uitstoot besparen. Hyperloop kan ook worden ingezet voor goederenvervoer is het idee.

Investeringsgeld Hardt Hyperloop
Begin september kreeg Hardt opnieuw groeigeld. Na twee financiële injecties eerder dit jaar, schaart ook InnoEnergy zich achter de start up uit Delft. De Europese community voor kennis en innovatie binnen duurzame energie, investeert 5 miljoen euro in Hardt Hyperloop.

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen