Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Grootschalige renovatie buitenverlader AkzoNobel

Maandag, 10 juli 2017 02:45
Grootschalige renovatie buitenverlader AkzoNobel

In juli gaat een ingrijpende en grootschalige renovatie van de buitenverlader van de zoutfabriek van AkzoNobel van start. Een miljoenenklus, waarbij grote onderdelen van deze verladingsinstallatie voor zeeschepen worden vervangen en/of gerepareerd. En dat gebeurt op een lastige plek, want die werkzaamheden vinden deels boven het water plaats. Er zijn inmiddels twee ondersteuningsplatforms geplaatst, waarop de verlader tijdens de renovatie komt te rusten.  




Uitschuifbaar

De renovatie start met het bovendeel van de verlader. Deze uitschuifbare arm, om het zout overal in het scheepsruim te laden, wordt geheel vervangen. Verder renoveren we de transportbanden. De tweede, grote klus is het vervangen van het ‘treinstel’, waarover de verlader zijdelings heen en weer beweegt tijdens het laden van de schepen. Omdat niet alles tegelijk kan worden gedaan, wordt in 2018 de betonnen boog, waarop die uitschuifbare zwenkarm van de buitenverlader rust, aangepakt.

Zwaar
Geen gemakkelijke klus. Werken op hoogte, hijswerk, enorm zwaar materieel en tientallen mensen die daar tegelijkertijd bezig zijn. Insteek is om alles veilig te laten verlopen. In verband hiermee wordt de onderhoudsweg (het fietspad) langs de dijk af en toe voor een week afgesloten voor alle doorgaande (fiets)verkeer afgesloten. We zullen dit tijdig aangeven.

Logistiek
Via de buitenverlader wordt normaliter zout in zeeschepen geladen. Teneinde (inter)nationale klanten en markten te kunnen blijven bedienen, wordt tussen juli tot december méér dan een miljoen ton zout via de binnenhaven (Oosterhornkanaal) verladen. Om die reden zijn de transportbanden naar de binnenhaven afgelopen tijd al aangepast.

Deze website maakt gebruikt van cookies. Meer informatie hierover vindt u op ons cookiebeleid. Sluiten