Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald

Donderdag, 29 augustus 2019 09:53
Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald
Het aantal grote(re) storingen is in 2019 in vergelijking met de eerste 6 maanden van vorig jaar met 25 procent afgenomen. De tijd die we nodig hebben om een verstoring op te lossen is ook met een kwartier gedaald. Bovendien reden de treinen nog vaker op tijd. In het eerste helft van dit jaar kwam 92,4 procent van de treinen op tijd op het station aan. Vorig jaar was dat 91,4%. 



Kleine vertraging 
Een trein is op tijd als hij binnen 3 minuten of minder van de tijd zoals aangegeven in de reisplanner aankomt. Vijf procent van de treinen loopt onderweg vertraging op. Als een trein vertraging heeft is het in 9 van de 10 gevallen een vertraging van maximaal 5 minuten, zo schrijft infrasite op haar website.

Grote(re) verstoringen 
Het afgelopen jaar stonden de treinen minder vaak en minder lang stil als gevolg van een verstoring. ProRail registreerde in 2019 een kwart minder grote(re) verstoringen. ProRail heeft een aantal maatregelen genomen om het aantal verstoringen terug te dringen. Op de drukste trajecten heeft ProRail speciale tracé-teams aangesteld. Die teams voorkomen verstoringen, met behulp van nieuwe technieken en innovaties. En zorgen ervoor dat problemen eerder worden opgelost. Ook heeft ProRail met aannemers afspraken gemaakt incidenten sneller op te lossen. 

Zelf wissels klemmen 
En sinds dit jaar worden ook de incidentbestrijders opgeleid om wissels te klemmen en te krukken. Van alle technische verstoringen is een wisselstoring een van de meest impactvolle. Door onze mensen op te leiden winnen we kostbare tijd en kan het treinverkeer sneller opgestart worden. 

Alle prestaties online 
ProRail vindt het belangrijk dat iedereen zelf kan beoordelen of de spoorbeheerder goed werk verricht. Daarom bestaat er sinds een paar jaar een online dashboard waar gegevens over gemaakte reizen zijn terug te vinden. Je kunt dit bekijken op het dashboard.

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen