Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Wat maakt Vanderlande in Veghel 1,2 miljard euro waard?

Zaterdag, 08 april 2017 10:23
Wat maakt Vanderlande in Veghel 1,2 miljard euro waard?
Het kwam deze week voor velen als een donderslag bij heldere hemel: Vanderlande Industries in Veghel wordt voor 1,2 miljard euro verkocht aan het Japanse Toyota. Voor multinationals zijn dit soort bedragen misschien dagelijkse kost, maar voor de gewone sterveling is 1.200.000.000 euro nog altijd 'heul veul geld'. Waarom heeft Toyota zo veel voor Vanderlande over? 




We bestellen met z'n allen steeds meer pakketjes bij webshops en we nemen steeds vaker het vliegtuig. Systemen om postpakketten en bagage in goede banen te leiden zijn daarom 'booming business'. Want zowel het aantal distributiecentra als het aantal vliegvelden zal komende jaren wereldwijd alleen maar verder toenemen.

Verkeersknopen
Vanderlande is wereldwijd het grootste bedrijf in dit soort logistieke systemen, wat al lang geen lopende banden meer mogen worden genoemd. De machines doen eerder denken aan ingewikkelde verkeersknopen in grote steden, waarbij alleen de juiste afslag ook echt tot de bedoelde bestemming leidt. Deze techniek heeft Vanderlande zo goed in de vingers, dat de machines overal ter wereld te vinden zijn.

In het rijtje luchthavens waar ze met de Vanderlande-techniek werken,  komen onder andere namen voor als Heathrow, Istanbul, Signapore, Sidney, Kiev, Houston of Eindhoven Airport. Distributiecentra die machines uit Veghel hebben staan, ook niet mis: Bol.com, Amazon, Würth, DHL, FedEx en ook Albert Heijn.

Heftrucks
Bij Toyota denken de meesten aan personenauto's, maar het bedrijf heeft ook een aparte divisie Industries die zicht vooral richt op heftrucks. En daar zit de link met Vanderlande. Want bij de transportbanden van het Veghelse bedrijf is er vaak nog een wagentje nodig om een volle pallet of kar naar een andere plek te brengen, zoals een magazijn of een vliegtuigruim. Beide bedrijven zijn daarom complementair; ze vullen elkaar aan. Dit verklaart waarom Toyota eigenaar is geworden.
Deze website maakt gebruikt van cookies. Meer informatie hierover vindt u op ons cookiebeleid. Sluiten