Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Vier tips om jongeren te werven

Woensdag, 12 september 2018 05:08
Vier tips om jongeren te werven
De komende jaren betreedt Generatie Z (jongeren tussen de achttien en 24 jaar) in groten getale de arbeidsmarkt. Voor werkgevers kan het aannemen van deze jongeren een belangrijke oplossing zijn voor het groeiende personeelstekort waar veel bedrijven mee kampen.
Voor hen is het dus belangrijk om inzicht te hebben in de wensen en behoeftes van Generatie Z. Monsterboard geeft werkgevers vier inzichten en tips om deze jongeren effectief te werven.
 


1.    Biedt vacatures mobiel aan
Uit onderzoek blijkt dat van alle generaties op de arbeidsmarkt, Generatie Z het liefst via de mobiele telefoon naar werk zoekt. Zorg er dus voor dat uw vacatures leesbaar zijn via mobiel, maar ook dat ze online te vinden zijn. En vergeet ook niet uw website mobiel goed leesbaar te maken.
 
2.    Investeer in moderne recruitmenttechnieken
Het is niet alleen belangrijk om vacatures via mobiel en online aan te bieden, maar kijk ook naar nieuwe recruitmenttechnieken. Jongeren vinden het bijvoorbeeld belangrijk om te kunnen chatten met werkgevers tijdens een sollicitatieproces. Generatie Z vindt chatten, zeker in het begin van het proces, zelfs prettiger dan mailen of bellen. Door bijvoorbeeld chatbots in te zetten voor het beantwoorden van vragen tijdens het sollicitatieproces kunt u daar als werkgever echt in faciliteren.
 
3.    Bied een passend salaris 
Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van Generatie Z vindt dat een hoger salaris bijdraagt aan werktevredenheid. Een goed loon is dus erg belangrijk voor jongeren. Kunt u daar als werkgever niet direct in investeren omdat de jongere bijvoorbeeld nog geen werkervaring heeft? Maak dan goede afspraken over de hoogte van het salaris in de toekomst.
 
4.    Kijk naar mogelijkheden in het buitenland
Naast een goed salaris vinden jongeren de optie om te kunnen werken in het buiteland belangrijk. Maar liefst 70 procent van Generatie Z ziet een internationale baan wel zitten. Heeft uw bedrijf ook een vestiging in een ander land? Kijk dan eens naar de mogelijkheden voor werken of stages daar en noem dit ook in de vacaturetekst.
 
Uit onderzoek van Monsterboard onder ruim 5000 Europese werknemers blijkt dat meer dan driekwart van de jongeren tevreden is met zijn of haar baan. Daarmee is Generatie Z de meest tevreden generatie op de arbeidsmarkt. Daarentegen geeft 57 procent van de jongeren wel aan op zoek te zijn naar een andere baan. Deze generatie is dus volop in beweging op de arbeidsmarkt, en staat open voor nieuwe kansen. Een goed moment voor werkgevers om te werven!

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen