Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Rotterdam krijgt onderhoudswerkplaats voor locomotieven

Dinsdag, 24 april 2018 01:59
Rotterdam krijgt onderhoudswerkplaats voor locomotieven

Siemens en Mitsui Rail Capital Europe (MRCE), een onderneming die zich richt op de verhuur en het onderhoud van locomotieven, hebben besloten om samen een joint venture op te richten voor het onderhoud van locomotieven en de technische dienstverlening eromheen.





De Nederlandse onderneming krijgt haar hoofdkantoor in Rotterdam en zal actief zijn onder de naam Locomotive Workshop Rotterdam (LWR). Beide partners investeren gezamenlijk in de joint venture, voornamelijk voor de bouw van de nieuwe werkplaats voor locomotieven. De opening van de nieuwe locatie op de Maasvlakte in Rotterdam is gepland in de zomer van 2019.

Onderhoud van materieel van derden
“Siemens en MRCE hebben al sinds jaren een hechte zakelijke relatie. Met de oprichting van de joint venture tillen we onze samenwerking naar een hoger plan. Naast het onderhoud van de MRCE-vloot gaan we ook het onderhoud van materieel van andere partijen verzorgen en met innovatieve onderhoudstechnologieën de optimale beschikbaarheid daarvan garanderen. Met de nieuwe faciliteit in de Rotterdamse haven breiden we ons bestaande internationale netwerk van werkplaatsen uit en kunnen we onze klanten beter ondersteunen als zij ons nodig hebben”, aldus Johannes Emmelheinz, hoofd Rail Services bij Siemens.

Logistiek knooppunt
De locatie van de nieuwe werkplaats op de Maasvlakte in de Rotterdamse haven stelt spoorwegondernemingen in staat de langetermijnplanning voor het noodzakelijk onderhoud van hun locomotieven op de route te optimaliseren. De haven is een ideale locatie voor onderhoud aan locomotieven die vanuit heel Europa arriveren. Het maakt langdurige verplaatsingen voor onderhoud overbodig, wat tijd en geld bespaart. Als grootste zeehaven van Europa is Rotterdam een belangrijk logistiek knooppunt in het Europese spoorwegennet. De haven is het begin- en eindpunt van meer dan 250 wekelijkse intermodale spoorwegverbindingen. Vervoer en onderhoudsbeurten kunnen dus worden gecombineerd en op elkaar worden afgestemd. In de werkplaats vinden naast keuringen ook preventief en correctief onderhoud plaats, waaronder eenvoudige reparaties en upgrades.

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen