Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Eerste fietspad in Nederland met Recoflex Vélo

Zaterdag, 24 juni 2017 03:17
Eerste fietspad in Nederland met Recoflex Vélo
De gemeente Nijmegen heeft sinds kort een nieuw innovatief fietspad. Bouwbedrijf Heijmans heeft op het fietspad aan de Hatertseveldweg het duurzame asfalt Recoflex Vélo aangebracht. Dit product is speciaal ontwikkeld om in een kort tijdbestek (snel)fietsroutes aan te leggen of bestaande fietspaden te vernieuwen. Nijmegen, uitgeroepen tot beste fietsstad 2016, is de eerste gemeente in Nederland waar Recoflex Vélo wordt toegepast. Snelfietsroutes zijn een nieuw en snelgroeiend fenomeen in de Nederlandse infrastructuur. De ambitie in Nederland is om voor 2025 in de belangrijkste stedelijke regio’s van Nederland 675 kilometer aan nieuwe snelfietsroutes aan te leggen. Om hierop in te spelen heeft Heijmans de asfaltoplossing Recoflex Vélo ontwikkeld, waarmee ze (snel)fietsroutes kan aanleggen of vernieuwen.

Ook voor omvorming klinkerstraten
Het asfalt is volgens Heijmans ook geschikt om bestaande klinkerstraten of onverharde wegen om te vormen tot fietspaden. Wethouder Harriët Tiemens van gemeente Nijmegen: "We zitten niet stil en gaan door met het verder uitbreiden van ons unieke netwerk van snelfietsroutes, dat bijdraagt aan een duurzaam bereikbaar Nijmegen. Het is goed om te zien dat Heijmans zorgt dat de fietspaden goedkoper, sneller en duurzamer aangelegd kunnen worden. Bovendien kunnen nu de bomen langs de Hatertseveldweg behouden blijven."

Kostenbesparend en duurzaam
Door gebruik te maken van de draagkracht van de bestaande ondergrond (weg of fietspad) en hierop een eenlaags asfaltconstructie aan te brengen, is Recoflex Vélo voordeliger dan traditionele asfaltoplossingen. Het bespaart op graafwerkzaamheden, aan- en afvoeren van funderings-materiaal en het aanbrengen van een of meerdere asfaltlagen. Ook hoeven wegen minder lang afgezet te worden en dat zorgt voor minder hinder voor de omgeving. Aan het einde van de technische levensduur kan Recoflex Vélo weer hergebruikt worden in nieuw asfalt.

Met dank aan Gemeentewerken
Deze website maakt gebruikt van cookies. Meer informatie hierover vindt u op ons cookiebeleid. Sluiten