Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Dit is de opvolger van Google Glass

Vrijdag, 01 september 2017 08:29
Dit is de opvolger van Google Glass
Google heeft een nieuwe versie van zijn slimme bril gepresenteerd. De nieuwe Glass is in tegenstelling tot zijn min of meer geflopte voorganger alleen bedoeld voor zakelijk gebruik. Onderzoeksafdeling Google X van moederbedrijf Alphabet heeft de nieuwe bril officieel aangekondigd. De nieuwe Glass is alleen bedoeld voor professioneel gebruik en niet door consumenten te bestellen. 





Het product valt ook niet langer onder het Google-merk, maar heet voortaan Glass Enterprise Edition. De slimme bril moet onder andere medewerkers in magazijnen efficiënter laten werken. Ze zien door de bril bijvoorbeeld waar ze pakketten moeten neerleggen. Ook zouden dokters en verplegers met behulp van Glass volgens Alphabet meer aandacht voor de patiënt kunnen hebben, doordat ze minder op een scherm of in een dossier hoeven te kijken. Medewerkers van grote bedrijven als Boeing, DHL en Volkswagen hebben de nieuwe Glass de afgelopen twee jaar getest. 


Rood 'privacylampje'
De nieuwe Glass heeft een langere accuduur, snellere wifi en een betere camera gekregen. Bij het starten van een filmopname gaat er een rood lampje branden. Zo hoopt het bedrijf de kritiek over privacyschendingen door stiekeme opnames te pareren. Bedrijven betalen volgens Wired tussen 1300 en 1500 dollar per bril. De eerste, geflopte consumentenversie kostte ook 1500 dollar. De nieuwe Glass is ook te gebruiken door mensen die lenzen dragen. Brillenmakers kunnen monturen maken die aan een Glass zijn vast te maken. 

Glassholes
In 2015 stopte Google al snel met de verkoop van de originele versie. Het product was volgens Google nog niet klaar voor de consumentenmarkt, maar werd ook nauwelijks verkocht. Er ontstond bovendien een grote aversie jegens zogenaamde 'Glassholes' die een Google-bril op hun hoofd hadden. De afgelopen jaren doken er nog wel enkele toepassingen van de Google Glass op in de zakelijke markt. Bright TV bezocht vorig jaar een distributiecentrum in Breda waar orderpickers al een prototype van de nieuwe Glass-versie gebruikten om producten sneller te vinden.
Deze website maakt gebruikt van cookies. Meer informatie hierover vindt u op ons cookiebeleid. Sluiten