Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

DHL Express opent een nieuw sorteercentrum

Vrijdag, 10 maart 2017 12:58
DHL Express opent een nieuw sorteercentrum
Het bedrijf gaat in de komende tijd 45 miljoen euro investeren in uitbreiding en vernieuwing van de Nederlandse vertakking van het internationale expresnetwerk.







DHL Express heeft in dit nieuwe sorteercentrum ruim 8,5 miljoen euro geïnvesteerd. Het is gelegen op het recent geopende bedrijventerrein Rithmeesterpark aan de A16 in Breda. Van hieruit worden internationale expreszendingen geleverd aan West-Brabant en het gebied ten zuiden van Rotterdam, inclusief Zeeland. Daarnaast huisvest het de nationaal opererende afdeling Sales Support en de afdeling Customs, die zich richt op het bijstaan van klanten met specifieke douanevraagstukken.

Het Service Center, zoals de sorteercentra van DHL Express worden genoemd, beslaat zo’n 4.000 vierkante meter loods en kantoor. Met 700 zonnepanelen wekt het Service Center ruim 80% van de benodigde stroom zelf op. In het gebouw staat een automatische en energiebesparende sorteerinstallatie. Het beschikt verder over een Pick-Up and Delivery Finger met 30 docks voor het laden en lossen van bestelwagens. Het vormt de uitvalsbasis voor 130 medewerkers, die met zo’n 35 bestelwagens, vrachtwagens en een Parcycle (speciale bakfiets voor de binnenstad) West-Brabant en het gebied ten zuiden van Rotterdam tot en met Zeeland bedienen.

Dagelijks worden in het Service Center zo’n 5.000 internationale, tijdkritische expreszendingen verwerkt. De Bredase vestiging maakt onderdeel uit van het internationale netwerk van DHL Express, waarmee vanuit de regio alle belangrijke zakencentra in de wereld binnen 24 uur bereikt worden. Het nieuwe Service Center huisvest ook een shop waar klanten en particulieren hun zendingen zelf kunnen afleveren en brengen. Naast de veelal zakelijke klanten biedt DHL Express namelijk ook particulieren de gelegenheid om expreszendingen wereldwijd te versturen.

De tien Service Centers van DHL Express in Nederland verwerken momenteel drie keer zoveel zendingen als amper 10 jaar geleden. De groeiverwachtingen gaan uit van nog eens een verdubbeling in de komende tien jaar. Om deze aantallen te kunnen blijven verwerken, moet het netwerk worden uitgebreid. Daartoe wordt nu gewerkt aan het grootste investeringsprogramma sinds DHL Express zich veertig jaar geleden in Nederland vestigde. In de komende tijd wordt 45 miljoen euro geïnvesteerd in uitbreiding en vernieuwing van de Nederlandse vertakking van het internationale expresnetwerk. Inmiddels zijn de vestigingen op Schiphol en in Eindhoven en Apeldoorn grondig vernieuwd en uitgebreid en zijn er volledig nieuwe vestigingen in Utrecht en Breda.

De nieuwbouw voor de regio Rotterdam-Den Haag in de buurt van DeIft zal dit voorjaar gereed zijn. In totaal gaat het om tien vestigingen. In het wereldwijde expresnetwerk lopen de huidige investeringen in de honderden miljoenen. De uitbreidingen bieden tevens de mogelijkheid innovaties te introduceren, die de processen efficiënter zullen maken en productiemiddelen duurzamer. Hierdoor kunnen de koeriers eerder op pad en nemen klanten hun pakketten eerder op de dag in ontvangst.
Deze website maakt gebruikt van cookies. Meer informatie hierover vindt u op ons cookiebeleid. Sluiten