Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Adidas profileert zich als it-bedrijf tijdens hackaton

Dinsdag, 24 april 2018 11:38
Adidas profileert zich als it-bedrijf tijdens hackaton

Sportmerk Adidas wil inspelen op het potentieel van it- en technologie. Het wil zich dan ook meer profileren als een techbedrijf dat zich bezighoudt met sport. Om die ambitie bij jonge it’ers bekend te maken, organiseert het de komende maanden diverse hackatons verspreid over Europa. Hiermee hoopt het sportmerk enerzijds talent aan zich te binden en anderzijds innovaties door te voeren.
 


Adidas wil de overstap maken naar een techbedrijf dat zich bezighoudt met sport. Het zet daarom volop in op de werving van jonge talenten die een it-studie volgen of net afgestudeerd zijn. Om het aantrekken van it-talent te stimuleren, organiseert het sportmerk jaarlijks hackatons. Tijdens deze wedstrijden worden deelnemers uitgedaagd om in teamverband voor 48 uur aan de slag te gaan met verschillende uitdagingen.

Dit jaar organiseert Adidas vier hackatons verspreid over vier Europese steden: Amsterdam, Barcelona, Madrid en Sofia. In iedere stad werken de kandidaten aan een unieke uitdaging, toegespitst op het snijvlak van sport, technologie en (online) shopping. Zo moeten deelnemers in Barcelona nadenken over een nieuwe manier van winkelen, worden hackers in Sofia uitgedaagd om de klantbinding via technologie te versterken en wordt er in Madrid gekeken hoe innovatie binnen sportartikelen centraal kan staan.
 
Online ervaring
De hackaton in Amsterdam, die op 9 en 10 juni wordt georganiseerd, wordt toegespitst op de online ervaring van de Adidas-uitingen, zoals de webshop. Deelnemers worden uitgedaagd om de online ervaring door middel van personalisatie naar een volgend niveau te tillen. Hierbij stelt Adidas zijn database en tools beschikbaar.

Bij iedere wedstrijd komt een winnend team uit de bus. Zij gaan voor de finale naar het Adidas-hoofdkantoor in Duitsland. Hier pitchen de finalisten hun prototype aan de top it-laag van het sportmerk. Zij maken hiermee kans op een Adidas-prijzenpakket en om hun idee daadwerkelijk bij Adidas te ontwikkelen.

Via deze wedstrijd hoopt Adidas nieuwe innovaties door te kunnen voeren en de finalisten aan zich te kunnen binden.

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen