Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

2, 3 oktober; Uitbesteden van Onderhoud

Maandag, 25 september 2017 07:48
2, 3 oktober; Uitbesteden van Onderhoud

 

Uitbesteden van onderhoudswerkzaamheden komt in alle sectoren voor. Veelal kiezen bedrijven ervoor om zich nog enkel en alleen op de core-business te richten. De productie en omzet is echter wel sterk afhankelijk van de beschikbaarheid van de (proces kritische) installaties. Tevens heeft men in de praktijk te maken met specifieke installaties of systemen waarbij het onderhoud wordt uitgevoerd door de fabrikant of derden. In alle gevallen dient bij het uitbesteden duidelijk te zijn wie welke taken en verantwoordelijkheden heeft en wat de risico’s zijn van uitval of verstoringen van het primaire proces. Contracten moeten transparant zijn en duidelijke afspraken bevatten.

Doel
Na het volgen van de tweedaagse cursus Uitbesteden van Onderhoud, is de cursist in staat om het proces van contractmanagement in te richten en te beheersen. Concreet leert de cursist wat contractmanagement inhoudt, welke typen onderhoudscontracten mogelijk zijn en hoe deze strategisch toegepast kunnen worden. Daarnaast leert de cursist onderhoudscontracten opstellen, borgen, bewaken en evalueren. Tot slot worden de concepten Life Cycle Costing en Total Cost of Ownership behandeld als uitgangspunten voor investeringsbeslissingen.

Onderwerpen
algemeen
  • Wat wordt verstaan onder contractmanagement?
  • Proces van uitbesteden: Inventariseren, specificeren, selecteren, contracteren, borgen, uitvoeren/begeleiden, bewaken en evalueren
Strategie
  • Type onderhoudscontracten: raamovereenkomst, prestatie, all-in, preventief en correctief
  • Kennismanagement
  • Contracteigenaar, contractbeheerder, budgethouder
  • Vaststellen OEM afhankelijkheid (risico analyse)
Opstellen contracten
  • Standaard Service Overeenkomst
  • Aansprakelijkheid en overige inkoopvoorwaarden
  • Service afspraken specificeren, zoals: werkafspraken, responsetijden, onderdelen, beschikbaarheid, validatie, conditiemetingen, etc.
  • Transparantie
Leverancierselectie
  • Aanbesteding
  • Kostenbenchmarking
  • Contractevaluatie
Controle en Grip
  • Contractbeheersysteem
  • Borgen onderhoudscontracten; koppelen objecten, vastleggen serviceafspraken
  • Drie-weg matching onderhoudscontract, order, servicebon en factuur
  • Op welke wijze kan een organisatie grip en inzicht krijgen op de totale omvang van onderhoudscontracten en de samenhangende kosten?

Alle aanvullende informatie, kosten en aanmelden publiceerden wij HIER
Deze website maakt gebruikt van cookies. Meer informatie hierover vindt u op ons cookiebeleid. Sluiten